Kommunal innkreving

Sparegris - Klikk for stort bilde

 

Gjesdal kommune har følgende praksis i forhold til innkreving av kommunale krav.
 

Når faktura ikke blir betalt innen fristen, vil kunden nå få tilsendt et inkassovarsel som har 14 dagers betalingsfrist. Det blir ikke sendt noe purring før inkassovarselet.

Dersom fakturaen ikke blir betalt innen betalingsfristen på inkassovarselet, vil kunden motta en ny purring med teksten ”betalingsoppfordring” med en ny 14 dagers frist.  Hvis fakturaen ennå ikke blir betalt vil neste steg være at saken oversendes til rettslig inndrivelse av kravet. Dette vil i så fall innebære at gebyrene øker betydelig. 

Henvendelser angående slike saker kan rettes til saksbehandler i kommunens økonomiavdeling (kontaktopplysninger til høyre i artikkelen).  

  • Kommunale avgifter - Linda Rotevatn
  • Barnehage, SFO, Husleie, kulturskole og andre tekniske gebyrer, samt enkelte andre tjenester - Åse Hjetland.
 
I spesielle tilfeller kan de gis betalingsutsettelse med fakturaen.
 
Det vil ikke bli gitt betalingsutsettelse fordi en har andre kjente faste utgifter på samme tidspunkt. Til dette anbefaler vi å opprette regningskonto i bank.
Fant du det du lette etter?

Kontaktperson

Åse Hjetland
Økonomikonsulent
E-post
Telefon 51 61 42 28
Linda Rotevatn
Økonomikonsulent
E-post
Telefon 51 61 42 52
 
  • TelefonBilde 51 61 42 00
  • PostboksBilde Rettedalen 1, 4330 Ålgård
  • Besøksadr: Rettedalen 1
  • Komm.nr. 1122
  • Org.nr. 964978573