Hele Gjesdal

Vi skal satse på og ta i bruk hele    Dirdalhallen, Dirdal Reidun Skjørestad
kommunen. Det er viktig for oss
folkevalgte i Gjesdal. Arbeiderpartiets,
Senterpartiets og Høyres budsjettframlegg
bærer bud om en slik satsning.

Gjesdal er en stor og langstrakt kommune med 78 prosent av befolkningen klumpet sammen i det vestlige hjørnet som grenser både til Time og Sandnes kommune. Få kommuner har en så stor andel av befolkningen samlet i kommunesenteret slik tilfellet er med Ålgård i Gjesdal. Når vi tar med tettstedene Oltedal og Gilja viser statistikken at så mange som 89,5 prosent av Gjesdals befolkning bor i et tettsted.

Budsjettet viser at vi satser på alle de tre tettstedene i Gjesdal. Mellom anna har vi lagt inn penger til både kunstgras i Dirdal og Flerbrukshall i Oltedal mot slutten av fireårsperioden.

Oltedal barnehage Gjesdal kommune Byrkjedalstunet Geir Einarsen

Når vi alle snakker om at vi vil arbeide for å gjøre Gjesdal enda mer attraktiv både for innbyggere, næringsliv og besøkende er det viktig å ha dette klart for seg. Vi skal sammen satse på hele Gjesdal – alle bygder og tettsteder skal oppleve at det er vilje til å satse på nettopp dem.

Det et mål å bidra til vekst og utvikling i de mindre bygdene også. Kommunens initiativ når det gjelder turisme er en del av dette. I tillegg er budsjettmidler til økt mobilitet sammen med vennetransport for skolebarn praktiske tiltak i en slik retning.

Vi er alle glade i hjemstedet eller hjembygda vår, enten den er en småby som Ålgård, et tettsted som Oltedal eller Gilja, eller en mindre bygd som Gjesdal, Byrkjedal eller Kyllingstad. Vi skal satse på dem alle.

Ålgård sentrum Reidun Skjørestad

Frode Fjeldsbø