Kommunale avgifter - månedlig faktura

Gjesdal kommune kan nå tilby faktura for kommunale avgifter månedlig i stedet for to ganger i året for de som ønsker det (med enkelte unntak).

Frister for påmelding: 1. termin = 15.12. (ny termin starter 01.01.) 2. termin = 15.06. (ny termin starter 01.07.)

Fra 2020 kan Gjesdal kommune tilby månedsfaktura for kommunale gebyr for vann, avløp (evt. slam), renovasjon, branntilsyn/feiing og eiendomskatt.

Månedlig fakturering blir utført ca den 20. hver måned, med forfall den 20. i måneden etter. Ved offentlige fridager, ferieavvikling eller helligdager kan faktureringen bli fremskyndet, men forfallsdato beholdes.

Det er anledning til å bestille månedlig faktura for eiendommer som ikke

• har vannmåler
  • har hytterenovasjon
  • har gjort bygningsmessige endringer siste år som påvirker eiendomsskatten

Bestill månedsfaktura her

For å komme med på neste termin må vi ha din bestilling innen:

1. termin = 15.12. (ny termin starter 01.01.)

2. termin = 15.06. (ny termin starter 01.07.)

Hovedfakturering er som tidligere 2 terminer: 1.termin gjelder for perioden 01.01. - 30.06.

Fakturaen sendes ut i slutten av februar med forfall 25.03.

2.termin gjelder for perioden 01.07. – 31.12.

Fakturaen sendes ut i slutten av august med forfall 25.09.

Du kan også ta kontakt med publikumsmottaket på Veveriet som også vil ta imot informasjon og hjelpe deg videre.