Hilde Gunn Bjelde er ansatt som ny kommunalsjef i kultur og samfunn

Desember 2023 lyste Gjesdal kommune ut stillingen som kommunalsjef for tjenesteområdet kultur og samfunn. Ansettelsesprosessen er nå ferdig, og Hilde Gunn Bjelde (53) er ansatt i stillingen.

- Vi hadde en sterk søkerliste med mange gode kandidater, og det er nå en glede å kunne ønske Hilde Gunn velkommen på laget vårt. Med sin erfaring og kompetanse har jeg stor tro på at hun vil bidra til en god utvikling i Gjesdal i årene som kommer, sier kommunedirektør Pål Larsson.

Hilde Gunn har over 20 års erfaring fra offentlig sektor. Hun har blant annet vært styreleder i KS Rogaland, og hatt ulike stillinger i flere av våre nabokommuner. Hun er opprinnelig utdannet barnevernspedagog, og har senere bygget på med en master i samfunnsplanlegging og ledelse. Hilde Gunn kommer nå fra stilling som kommunalsjef i Frogn kommune med ansvar for samfunnsplanlegging, teknikk og eiendom.

- Kultur og samfunn leverer viktige tjenester til både innbyggere og næringsliv. Jeg gleder meg til samarbeidet med resten av organisasjonen, og gi mitt bidrag for at Gjesdal skal være et godt sted for alle, sier Hilde Gunn Bjelde.

Privat

Hilde Gunn har de siste fem årene vært bosatt i Oslo, men er nå klar for å flytte tilbake til Rogaland. På fritiden er hun glad i å være aktiv i naturen, gjerne i en bratt fjellside, på et sykkelsete eller i en kajakk. Det passer godt i friluftskommunen Gjesdal og den flotte naturen vi har å by på.

Hva som blir hennes første arbeidsdag er ikke avklart, men det blir trolig på denne siden av sommeren - vi gleder oss!