Retningslinjer for "Eldreprisen"

Gjesdal kommune etablerte «Eldreprisen» i juni 2023.

Formål

Prisen skal tildeles personer som på frivillig basis i særlig grad har medvirket til at eldre i Gjesdal kommune skal ha en verdig alderdom.

Kriterier

Prisen

Eldreprisen har en verdi på inntil 5000,-, samt et innrammet diplom. Prisen besluttes av eldrerådet.

Jury

Det er Eldrerådet i Gjesdal kommune som er jury og beslutter hvilken kandidat som skal tildeles årets pris. Dersom Eldrerådet ikke finner grunnlag for å innstille noen av de nominerte kandidatene innstilles det på at prisen ikke deles ut.

Prisutdeling

Eldreprisen deles ut av ordføreren på markering av Eldredagen eller eget arrangement annonsert på kommunens hjemmeside.