Fritidsveiledning for barn og unge

Gjesdal kommune har mange kjekke fritidsaktiviteter. Vårt ønske er at alle skal få ta del i minst en av dem.
Det er en viktig verdi i samfunnet at alle får delta i sosiale fellesskap og aktiviteter. Alle barn og ungdom skal ha mulighet til å delta i fritidsaktiviteter og til å delta i lek som passer for barnets alder.
Gjennom lek og aktivitet blir barn og ungdom inkludert i fellesskap og får muligheten til å oppleve tilhørighet og mestring.

Fritidsveiledning

Fritidsveilederen i Gjesdal kommune tilbyr barn og unge i grunnskolealder veiledning for å finne en passende fritidsaktivitet.

Tilbudet om fritidsveiledning er gratis. Det er også mulig å søke om støtte til de utgifter en fritidsaktivitet medfører. Du kan når som helst ta kontakt med fritidsveilederen for spørsmål eller for å gjøre en avtale.

Fritidisveilederen kan hjelpe med å
  • komme i kontakt med lag og foreninger
  • finne en fritidsaktivitet
  • starte opp en aktivitet