Fritidsveiledning for barn og unge

Gjesdal kommune har mange kjekke fritidsaktiviteter. Vårt ønske er at alle skal få ta del i minst en av dem.

Det er en viktig verdi i samfunnet at alle får delta i sosiale fellesskap og aktiviteter. Alle barn og ungdom skal ha mulighet til å delta i fritidsaktiviteter og til å delta i lek som passer for barnets alder.

Gjennom lek og aktivitet blir barn og ungdom inkludert i fellesskap og får muligheten til å oppleve tilhørighet og mestring.

Fritidsveiledning

Fritidsveilederen i Gjesdal kommune tilbyr barn og unge i grunnskolealder veiledning for å finne en passende fritidsaktivitet.

Tilbudet om fritidsveiledning er gratis. Det er også mulig å søke om støtte til de utgifter en fritidsaktivitet medfører. Du kan når som helst ta kontakt med fritidsveilederen for spørsmål eller for å gjøre en avtale.

Fritidisveilederen kan hjelpe med å

• komme i kontakt med lag og foreninger
  • finne en fritidsaktivitet
  • starte opp en aktivitet
  • finne en riktig aktivitet for din alder
  • søke om tilskudd til en aktivitet

Ring eller send epost til:

Marianne Norland Stangeland

Marianne er utdannet ergoterapeut med master i helsevitenskap. Hun er opptatt av at alle skal ha det bra på fritiden sin. Selv er hun engasjert i idrett og speideren. Marianne har kontor på Veveriet

telefon: 992 55 381

epost: marianne.norland@gjesdal.kommune.no

Activites Advice: help finding a sport or activity

Taking part is important for us all

Its important that everyone in society has the chance to take part! Every child and young person should be able to take part in activities suitable for their age, in their free time. Taking part in play and other actvities gives children and young people a sense of belonging and achievement. Help finding an activity Gjesdal kommune’s Activities Advisor offers children and young people (6 - 17 years old) help in finding an activity that is right for them. The service is free. It is also possible to apply for support to cover membership fees and other costs associated with the activity. Get in touch with our Activities Advisor if you have any questions or to make an appointment for an advice session.

Our Activities Advisor can help you...

• get in touch with different organisations and sports clubs
  • help find different activities
  • find the right activity for you with others of the same age
  • apply for support for any membership fees or other costs.

Call or send an email to: Marianne Norland Stangeland Marianne is a qualified Occupational Therapist with a Masters in Health Sciences. She believes everyone should have the opportunity to do something that they enjoy in their free time. In her own free time, she is active in different sports and Scouts.

Marianne is based in the “ Veveriet”. telefon: 992 55 381 epost: marianne.norland@gjesdal.kommune.no