Jeg får ikke varsel for tømming av dunk
Det kan være flere grunner til at du ikke får varsel. Nedenfor er ei sjekkliste for feilsøking når en ikke mottar varsel
Sjekk varsling i app
Gå inn i appen og trykk på profilikonet oppe i høyre hjørne.
Trykk på “Varslinger” og sjekk at “Skru på varsler” er aktivert.
Sjekk varsling i innstillinger på telefonen
Mange telefoner har sperrer på slik at eieren ikke skal få for mange varsel. Det kan være at Gjesdaltråden er fanget opp her og mobilen din har automatisk skrudd av varsel. Hvordan en retter på dette varierer fra telefon til telefon, men hos mange kan en gå inn i Innstillinger → Apper → Gjesdaltråden og så sjekke at Gjesdaltråden får lov å varsle.
Sjekk at appen ikke stenges av batterirestriksjoner
Mange telefoner legger begrensninger på appene sine slik at de ikke skal sluke for mye batteri. Gjesdaltråden krever lite strøm og bør ikke begrenses for å fungere optimalt. For å tillate at Gjesdaltråden får kjøre uforstyrret, må en gå inn i innstillingene på telefonen og hviteliste den. Hvordan en hvitelister en app varierer fra telefon til telefon, men hos mange kan en gå inn i Innstillinger → Apper → Gjesdaltråden og så sjekke at appen er tillat i bakgrunnen.
Sjekk at du har valgt rett interesser
Gå inn i appen og trykk på profilikonet oppe i høyre hjørne.
Trykk på “Interesser” og sjekk at rett tømmerute er aktivert. Hvis du er usikker på hvilken tømmerute du tilhører, kan du sjekke det her: Tømmekalender - Gjesdal kommune
Jeg får ikke dette helt til, hva kan jeg gjøre?
Hvis du ikke får til alle stegene eller har gått gjennom dem alle og fortsatt ikke får varsel, så kan du få hjelp fra oss. Ring til kommunen på +47 51 61 42 00 i våre åpningstider eller møt opp på Veveriet og så hjelper vi deg. Sentralbordet har mulighet til å sende test-varsler, så en får raskt funnet ut av problemet.