Dette får vi til sammen

Gjesdal har utmerket seg de siste årene med å bygge nye haller og ny infrastruktur. Vårt prisbelønte nye sentrum er et eksempel, Dirdalhallen et annet og nå i høst har vi åpnet ny turnhall og en ny håndballhall.

Dette har vi fått til fordi vi har samarbeidet så godt som vi har. Kommunen, frivilligheten eller næringslivet hadde ikke fått dette til alene. Det er når vi legger innsatsen vår, ressursene våre, arbeidsviljen og entusiasmen vår i samme pott og drar i samme retning – det er da vi kan få dette til. Da kan vi strekke oss lenger og få til ting vi ikke kan klare hver for oss. Dette får vi til sammen.

Med et fint ord kalles dette samskaping. Når vi samskaper, arbeider vi systematisk for å skape resultater sammen. Det er både en måte å jobbe på, og en måte å tenke på. Slik skaper kommune, næringsliv og frivillighetens mange lag og organisasjoner positiv samfunnsutvikling.

Jeg vil gratulere Ålgård turnforening med den fantastisk nye og flotte turnhallen. Jeg vil gratulere Ålgård håndballklubb med sin fantastisk nye dobbelthall. Gratulerer også til Gjesdal IL, Ålgård Innebandyklubb, Gjesdalbuene og andre som gjennom dette får mer treningstid og bedre forhold.

Og ikke minst takk til idrettslagene som strekker seg nesten lenger enn vi kan forvente, til tillitsvalgte, ledere, næringsliv og andre som har bidratt til at alt dette fantastiske har kunnet bli til. Tusen, tusen takk!

Frode Fjeldsbø

ordfører