Pressemelding vedrørende hendelse i Nilsabakken

Mandag kveld brøt det ut brann i en bolig i Nilsabakken på Ålgård. Under slokningsarbeidet ble en kvinne i 60-årene reddet ut av bygningen, men døde senere på Stavanger universitetssykehus. Kvinnen hadde skader som ikke var forenlige med brannskader, og politiet har senere pågrepet en mann i 30-årene som er mistenkt for drap.

Gjesdal kommune har samlet beredskapsledelsen som følger situasjonen tett. Kommunens hovedfokus er å bistå nødetatene i deres arbeid, og ivareta berørte parter i saken. Kommunen er i tett dialog med politiet, og all informasjon knyttet til etterforskningen i saken vil gis av politiet.

Personer som er direkte berørt av situasjonen og har behov for psykisk helsehjelp kan ta kontakt med akutteamet på Jæren DPS (telefon: 474 59 797). Andre personer som er direkte berørt og har spørsmål eller behov for bistand kan ta kontakt med beredskapsansvarlig Siri Sægrov Eiane (telefon: 464 25 774).

Ordfører Frode Fjeldsbø uttaler: «Dette er en svært tragisk hendelse, og våre tanker går nå til de pårørende og de som er direkte berørt i saken. I denne krevende tiden oppfordrer vi alle til å være gode medmennesker som ser og støtter hverandre».

Oppdatert informasjon vil bli publisert på våre hjemmesider – www.gjesdal.kommune.no