Nyt sommeren mens den er her

Månedsbrev fra ordfører Frode Fjeldsbø.

Det er en fryd når sommeren smeller til slik den har gjort nå i starten av juni. Da blomstrer både folk og natur. For oss som har såpass lang «vinterdvale» som vi har her nord, gjør dette ekstra godt.

Siden vi også er underlagt koronarestriksjoner, kjennes det ekstra godt å kunne være såpass mye ute. Smitterisikoen er lavere da, og vi kan tillate oss litt mer. Det setter vi alle pris på.

Badetemperaturene har ikke steget helt i taket ennå, så jeg registrerer at det er mest unger og ungdommer som våger seg uti. Uansett er det kjekt å se at folk bruker uterom og de rekreasjonsmulighetene det skaper. Sollys gjør godt om vi ikke steiker oss, men passer på at vi ikke blir solbrente.

Det går mot skoleslutt og ferietid. Vi må feriere innenlands i år også, de fleste av oss. Vi voksne får tenke at vi får sett mer av nærområdet vårt og av hjemlandet. Det er i hvert fall min plan. For de yngre er jeg glad for at vi i Gjesdal kommune har planer om en bråte med flotte og gratis sommeraktiviteter for barn og unge. Du kan lese mer om Digg Sommer her: Digg Sommer.

Ha en flott juni måned, nyt sommeren og pass på fremdeles slik at vi ikke får tilbakeslag av smitten, men kan fortsette gjenåpningen etter planen.

Frode Fjeldsbø