Vaksinering mot koronaviruset

Informasjon om vaksinasjon vil løpende bli oppdatert i denne artikkelen.

Gjesdal kommune følger det nasjonale koronavaksinasjonsprogrammet, og kommunen skal tilby sine innbyggere vaksine. De fleste har nå fått de dosene de ønsker, og kommunens vaksinekontor avvikles.. Ta kontakt med kommunen på 51 61 42 00 dersom du ønsker vaksine.

Hvordan kan jeg bestille tid for vaksinering?

Dersom du ønsker vaksine ta kontakt med Gjesdal kommune på 51 61 42 00

Hva vil vaksinen koste?

Regjeringen har bestemt at vaksineringen mot covid-19 vil være gratis.

Er vaksinen trygg?

Helsemyndighetene forsikrer om at koronavaksinene er grundig testet og godkjent for bruk. Alle vaksiner har bivirkninger, de fleste er milde og forbigående. Selv om en tester de nye vaksinene grundig, vil en aldri kunne sikre seg helt mot sjeldne bivirkninger som kan oppstå når vaksinen tas i bruk i stor skala. Eventuelle bivirkninger av de nye vaksinene vil bli fulgt nøye av legemiddelmyndighetene, og i tett samarbeid med andre land.

Hvor finner jeg mer informasjon om vaksinen?

Du finner utfyllende informasjon på FHI sine nettsider.

Other languages

Gjesdal is following the national immunization program, and the order of priority will be according to the national guidelines – published on Folkehelseinstituttets website.

If you need to book an appointment for getting the vaccine, you can  contakct  Gjesdal kommune by:

• Phone 51 61 42 00

You do not need to call your doctor's office or the emergency room to get the vaccine.

For general information about the coronavirus vaccine see Coronavirus immunisation programme - Norwegian Institute of Public Health. Information in other languages Norwegian Institute of Public Health (scroll down).